MKB
Ondernemen is een uitdaging: je ziet kansen, bent gedreven, neemt risico’s en gaat ervoor. Dat is echter alleen mogelijk wanneer de cijfers op orde zijn. Pas dan kun je onbezorgd ondernemen. Daar zorgen wij voor: wij beheren jouw administratie en bieden tussentijds inzicht in je cijfers, waardoor je gefundeerde beslissingen kunt nemen.
We denken graag out of the box en in oplossingen. En eigenwijs? Dat zijn we zeker. Maar altijd in jouw belang en dat van jouw bedrijf. Want als jij wint, dan winnen wij ook.
“Wie succesvol wil zijn als ondernemer moet zoveel vertrouwen hebben in zijn product of merk dat het realiteit wordt.”
– Anita Roddick
Wij zijn jouw strategische sparringpartner. We werken niet reactief – terugkijkend naar het verleden – maar proactief. We signaleren veranderingen en brengen je daarvan op de hoogte, zodat jij – voorzien van de benodigde kennis – de juiste beslissingen kunt nemen.
Iedere fase van een bedrijf brengt nieuwe uitdagingen met zich mee: van pionier tot ervaren ondernemer en van zzp’er tot mkb-bedrijf. We hebben onze dienstregeling zo ontwikkeld dat we in iedere fase en voor elke omvang in jouw behoeften kunnen voorzien. Zo kunnen we je gericht coachen en adviseren bij alle financiële en fiscale vraagstukken waar je mee te maken krijgt. Of je nu een start-up bent of al jarenlang meedraait, wij denken altijd met je mee.
Horeca
De horeca is een complexe bedrijfstak met haar eigen specifieke kenmerken. Ons kantoor is gevestigd in een regio die gekenmerkt wordt door een enorm aanbod aan horeca. Wij hebben specialisten in huis die over brede kennis van de horecabranche beschikken. Door deze focus zijn wij als geen ander in staat om als kritische sparringpartner voor de horecaondernemer te fungeren.
Als pionier in deze branche hebben wij het robot-boekhouden al in een vroeg stadium geïmplementeerd bij onze relaties. Beschik jij al over een volledige koppeling tussen jouw leverancier (Hanos, Sligro, Bidfood) en jouw financiële administratie? Wij begeleiden dit graag voor jou.
Wij bedienen een grote groep horecaondernemingen, waardoor wij voortdurend voorzien zijn van actuele en parate kennis. Ben jij al volledig op de hoogte van:
- toepassing btw binnen horeca;
- registratie van WowDeals, Social Deals, eigen cadeaubonnen;
- registratie van emballage;
- berekening van de omzet op basis van de forfaitaire-methode;
- de marge binnen jouw bedrijf per productgroep;
- hoe jij presteert ten opzichte van je collega’s.
Onder de reguliere accountancydienstverlening verstaan wij het voeren van een horeca-administratie, het samenstellen van jaarrekeningen en het opstellen en indienen van aangiften. Naast deze reguliere diensten onderscheiden wij ons door onze proactieve advisering. Onze betrouwbare en actuele cijfers vormen hierin een belangrijke basis.
“Ik verkoop geen bier, ik verkoop gezelligheid.”
– Freddy Heineken
Metaal
Als ondernemer in de metaalbranche weet jij alles van frezen en CNC-draaibanken, compleet met robots en andere ontwikkelingen. De markt is enorm in beweging en dat is een uitdaging voor jou als ondernemer.
In die uitdagende markt is het goed om een sparringpartner aan je zijde te hebben, die je adviseert op gebied van allerlei ondernemersvraagstukken. Want die zijn er, ook in jouw branche. Zeker wanneer het gaat om toepassing van de juiste cao of het pensioenfonds is een sparringpartner geen overbodige luxe. Wellicht heb je behoefte aan advies bij de inhuur van ZZP’ers, over de veiligheid op de werkvloer (RIE) of de routing van je machines. Ook hier geldt: hoe kun je het beste product leveren op de meest efficiënte manier?
Innovatiebox, WBSO en RDA in de metaal
De overheid stimuleert innovatie in de metaal- en agrosector door fiscale voordelen of subsidies te verstrekken. Wil jij als ondernemer vooroplopen en investeren in een innovatief productieproces of technisch nieuwe producten? Dan kun je gebruik maken van onderstaande regelingen:
- De innovatiebox
- Subsiediregeling speur- en ontwikkelingswerk (WBSO)
- Research & Development aftrek (RDA)
Onze subsidiespecialisten adviseren en begeleiden jou bij de aanvraag.
“In de kern van moeilijkheden schuilen mogelijkheden.”
– Albert Einstein
Detailhandel
Menig verandering brengt kosten met zich mee, zoals verbouwingskosten, marketingkosten of extra personeelskosten. Deze kosten moeten vanzelfsprekend terugverdiend worden om jouw detailhandelsonderneming rendabel te houden. Als ondernemersadviseur helpen wij jou om jouw ondernemersplannen te verwezenlijken.
De ondernemer op de foto heeft in samenwerking met ons het productieproces alsmede de financiële administratie volledig geïntegreerd in een ERP-oplossing. Door de optimalisatie van deze processen heeft de ondernemer zijn tijd efficiënter ingedeeld en houdt hij meer tijd over voor hetgeen hij graag doet: ondernemen. Deze genomen stappen hebben geresulteerd in de ontwikkeling van een compleet nieuw, innovatief en revolutionair product: een keramisch product dat klimaatbestendig is voor de toekomst. Het product is een slimme en praktische oplossing voor waterverwerking in de tuin, op straat en in de openbare ruimte.
Als advieskantoor nemen wij jouw zorgen uit handen, zodat jij meer tijd creëert voor zaken die voor jou belangrijk zijn.
Dienstverlening
Ook wij als kantoor laten ons graag adviseren bij zaken waar wij onvoldoende kennis van hebben. Zo heeft Mindworkz, gevestigd in HUB73 en tevens een relatie van ons kantoor, ons geholpen met de ontwikkeling van onze website.
De nieuwe website oogt frisser en heeft een duidelijke structuur met een duidelijke focus op de diensten. Daarnaast is de website uitgebreid met een ‘Werken bij pagina’ voor alle interne vacatures en een nieuwsmodule met een RSS-koppeling waarbij extern nieuws ingeladen wordt op de website.
De persoonlijke aanpak van Lenssen Advies wordt in de nieuwe website nog beter naar voren gebracht. De juiste contactpersonen komen duidelijker op de pagina’s terug, waardoor de bezoeker gemakkelijk in contact komt met de juiste medewerkers.
Er zijn duidelijke buttons toegevoegd voor ‘Hulp op afstand’, ‘het klantenportaal’ en ‘handig te gebruiken apps’. Dit alles om onze klanten zoveel mogelijk (online) ondersteuning te geven. De juiste aandacht voor een goed resultaat.
Website optimalisatie
Na oplevering van de website bleef het contact tussen Lenssen Advies en Mindworkz in stand. Zo werd de website telkens verder geoptimaliseerd en zelfs uitgebreid in de talen Engels, Duits en Spaans. Sindsdien kunnen wij ook de anderstalige klanten aanspreken.
Ook Lenssen Advies laat zich ontzorgen en richt zich op de kerntaken van een adviesbureau.
Nieuwe profilering Lenssen Advies
Naast de optimalisatie van de website hebben wij tevens aandacht gestoken in het aanscherpen van onze eigen profilering. Deze aanscherping is tot stand gekomen in samenwerking met een van onze relaties. Jannis en Theuntje van Sociaal Kapitaal, gevestigd in HUB73, hebben de filosofie van ons kantoor helder neergezet middels onze eigen Golden Circle.
Wij doen wat wij leuk vinden en wij willen dat jij je tijd ook kunt indelen met de dingen die jij leuk en belangrijk vindt. Wij zetten onze tijd, expertise en creativiteit in, zodat jij kunt excelleren binnen jouw branche. Wij staan nooit op de voorgrond, maar naast jou -de ondernemer- en maken van jouw randzaken onze hoofdzaken.
Wij zijn Lenssen en wij vinden dat tijd jouw meest waardevolle bezit is. Hoe deel jij je tijd in?